Ir  vėl visi susirinkome į bendrą tiesioginį, nors ir nuotoliniu būdu, renginį. Bendrai 5-9 klasių veiklai sukvietė trijų mokyklų(Kintų, Usėnų, Katyčių)vykdomas praktinių studijų projektas "Lietuva pasaulyje, pasaulis Lietuvoje". Šį veiklos buvo skirtos gamtos ir matematikos mokslų integracijai.

Tris valandas 5-9 klasių mokiniai ir mokytojai atlikinėjo teorines ir praktines užduotis skambiu pavadinimu "Pasaulis mano virtuvėje ", po to surinktą medžiagą pristatę bendroje konferencijoje.

Reikėjo susipažinti ir patyrinėti savo virtuvėse rastus prieskonius, išbandyti juos visais pojūčiais, išsiaiškinti kur naudojami ir iš kur kilę. Bet daugiausia dėmesio skirta valgomajai druskai, kurios didelis telkinys slūgso Usėnų kaime. Mokiniai ieškojo informacijos apie šį telkinį, skaičiavo jo apimtis ir druskos kiekį, aiškinosi kodėl čia esanti druska neišgaunama ir, kodėl, turėdami druskos, ją importuojame iš Baltarusijos ar Ukrainos.

Liveta pademonstravo nuotraukas apie galimus druskos gavybos būdus, Ovidijus papasako kur Europoje kasama akmens druska.

Septintokai ir aštuntokai visą informaciją apie prieskonius sudėjo į lenteles ir apie juos papasakojo visiems konferencijos dalyviams. Išsiaiškinta iš kur į Lietuvą daugiausia atkeliauja prieskonių. Septintokė Agnė sudarė prieskonių kilmės žemėlapį, kurį visiems parodė per konferenciją. Guoda pademonstravo bandymą kaip druskos kiekis vandenyje priverčia plaukti bulvę, nors gėlame vandenyje ji skęsta.

Savo virtuvėse mokiniai atliko bandymus su druska. Jie "muzikavo" su druskos kristalais lėkštėje, skandino kiaušinį gėlame ir sūriame vandenyje. Eksperimentų rezultatais ir rezultatų priežastimis dalinosi bendroje konferencijoje.

Dar gerokai prieš praktinių studijų dieną mokiniai augino druskos kristalus. Apie auginimo patirtį jie dalinosi  konferencijoje, demonstravo kristalų nuotraukas. Geriausiai  auginti kristalus pasisekė penktokams. Visą kristalų auginimo eigą pristatę penktokė Karolina ir kiti.

Konferencijos pabaigoje mokiniai įsivertino savo veiklas ir pasidalino patirtimi bei nuomone apie kitokią tiesioginę, bet nuotolinę veiklą per pamokas. Neigiamo vertinimo nebuvo.

Informavo M. Lukošaitienė

178873632 280917716983507 3596079499088459038 n

178731317 471253167320666 6305349206558329845 n

177083149 1266243410458376 652635598588153192 n

Balandžio 22 d. mūsų mokykloje buvo organizuojamos praktinių studijų veiklos per gamtos mokslus" Baltasis gandras- nacionalinis Lietuvos paukštis". Mokiniai rinko informaciją apie gandrą ( išvaizda, mityba, dauginimasis), liaudies išmintį ( pamėgdžiojimai, sakmės, patarlės), skaičiavo gandralizdžius savo gyvenamoje vietovėje, susipažino su gandro kelione iš Lietuvos į šiltuosius kraštus. Surinktą medžiagą pristatė draugams, darė kūrybinį darbelį " Gandro lizdas". Informavo mokytoja Virginija Gečaitė.

   Kovo 31 dieną 7 -9 klasių mokiniai  dalyvavo projektinėje veikloje. Tai yra tarptautinis projektas „Reading through the lens of STEAM“, kurį įgyvendina mūsų mokyklos bendruomenė. Šio projekto esmė yra skaityti knygas, jas pristatyti mokiniams bei mokytojams ir jos turinio pagrindu atlikti įvairias praktines veiklas STEAM pagrindu.

  10 klasės mokinė Dovilė Čemerkaitė perskaitė Ray  Bradbury romaną „451 Farenheito“ ir jos trumpu aprašymu pasidalino su mokiniais. Knyga apie gaisrininkus, kurie ne gesindavo gaisrus, o juos sukeldavo degindami knygas ir namus, kuriuose jas rasdavo. Juk ateities visuomenei jų nereiks. Knygas pakeis televizija ir ekranai.  Dovilė teigė, kad nors fantastinis romanas parašytas dar 1953 metais, tačiau ši fantastika šiandieniniame pasaulyje yra virtusi realybe - knygas išstumia įvairiausios medijos.

  Projektinė veikla buvo integruota su technologijomis, matematika ir chemija. Mokiniai namuose gamino paukštį feniksą iš popierinių geometrinių figūrų. Šis paukštis simbolizavo sudegintų knygų prisikėlimą iš pelenų.  Antroji užduotis buvo apskaičiuoti tų geometrinių figūrų plotus, o  mokykloje esantys mokiniai, pasitelkę chemijos žinias, pademonstravo „šokančią gyvatę“.

  Gegužės mėnesį mokyklos bendruomenės laukia vėl nauja knyga ir kiti bandymai.

2021040201

2021040202

2021040203

2021040204

 

   Paskutinę priešvelykinę geografijos pamoką kūrėme geografinius velykinius sveikinimus ir „siuntėm” juos į Lietuvą iš virtualių kelionių po pasaulį. Septintokai šiuo metu lankosi ir tyrinėja Australiją, todėl jų sveikinimai dvelkia Australijos geografija. Devintokai tyrinėja didžiausius globalius pasaulio miestus, gilinasi į urbanizacijos problemas, todėl jų sveikinimai iš įvairių pasaulio krypčių.

Gerų švenčių ir pavasarinių atostogų!

Geografijos mokytoja M. Lukošaitienė